O kardio cvičení víme, že nám pomáhá při zbavování se nadměrného tuku, kalorií. Spolu s posilovacími plány se vsouvá do workoutů, protože jedině s ním se zbavíte toho, co vám překrývá třeba i vypracované svaly! Při posilování se potíme  – tedy i spalujeme tuky. Já jsem ale toho názoru, že bez kardia to schazování půjde hodně těžko! Věřím v to, že takovým tím hopsáním a zatěžováním těla tak, aby se zadýchalo, pomáhám spalování mnohem víc. Ano, takhle já zkráceně lajcky popisuji kardio cvičení! :)

image
Pokud tedy posilujete a nevíte, proč se vám nedaří HUBNOUT, čtěte dál!

Vaše svaly můžou být povolené, vy na nich pracně dřete, jenže oni se zpevňují a zvětšují! Tenhle proces s vaším okolním tukem nemusí téměř nic neudělat. Takže pokud máte tlustší stehna, špíčky na břiše, prostě to všechno, co se vám pohybuje při skákání víc, než by mělo, 😉 ,potřebujete kardio cvičení, kterému už po pár týdnech poděkujete! Jestli tedy chcete opravdu hubnout, musíte do vašeho posilovacího plánu zahrnout kardio cvičení. Co je také důležité, je strava – nemusíte držet diety, stačí pouze pravidelně (každé 3 hodiny) jíst malé nebo středně velké porce, nepřejídat se a pokud možno před každým i po každým jídle pít nesladké nápoje – nejlépe vodu.

Co je kardio cvičení?

Je to vytrvalostní pohybová aktivita, která vás nutí se zadýchat, zrychlí vám metabolismus a nabudí tělo k tomu, aby po krátké chvíli začalo spalovat tuky! Pokud se váš tep dostane do kardio zony, máte vyhráno, a děje se s vaším tělem přesně to, co chcete a potřebujete! A jak poznáte, že jste se k tomuto bodu dostaly? Snadno, odhadnete to tak, že se vám začnou na kůži tvořit nepatrné kapičky potu, nebo se zkrátka začnete zadýchávat. Jakmile k tomu dojde, zhluboka dýchejte, srovnejte váš dech a cvičte dál…začínáte spalovat! 😉

Kardio cvičení zná každá z vás, i když si třeba neuvědomujete, že se to tak nazývá. Patří tam rychlá chůze, běh, jízda na kole, bruslení, plavání, běh na pásu, dřepy, kikbox,… dále také různé tance – aerobik, zumba. Jde o to, aby se vaše tělo rychle pohybovalo. Na kardiu je skvělé to, že ho můžete provozovat i doma, bez jakýchkoliv pomůcek. Stačí, když pár minut skáčte na místě, běháte na místě, cvičíte podle videí, která uvidíte ke konci článku! Pokud máte doma švihadlo, skákejte přes něj, pokud máte činky, můžete si je vzít do rukou a „skákat“ s nimi – tak se dostanete do kardio zony rychleji.

image

Kardio na určité partie?

Pokud potřebujete schodit tuk pouze na určitých partiích, mám pro vás špatnou zprávu. Co se týká kardio cvičení, není mezi nimi žádné, které by bylo pouze na jednu konkrétní partii. Při kardiu prostě spalujete všechno a všude, postupně z celého vašeho těla. Pro některé z vás to může být + , pro některé – , ale já si myslím, že spalování tuků na celém těle by nikomu z nás nemělo vadit. 😉

Každá část vašeho těla ale spaluje různě. Například u břicha a stehen budou změny vidět dýl než u zbylých partií. Co vám ale zaručím je to, že ty změny postupem času uvidíte!

Nevykašlat se na posilování!

Pokud si myslíte, že vám stačí denně skákat 30 minut přes švihadlo, tak se mýlíte. Sice shodíte tuky, ale to, co na vás vybafne pod nimi se vám moc líbit nebude. 😀 Troufnu si říct, že se žádné z nás nelíbí povolené a nezpevněné tělo. Takže si každý den nebo obden dejte 15 minut kardia, ale potom i 15 minut posilování – na vaše problematické části, které potřebujete.

Nepřejídat se

Ano, většina z nás hodně ráda jí, to vám ale hubnutí nezakazuje! Můžete si jíst, jak je libo, každé tři hodiny, jen se nesmíte přejídat! To snad zvládnete 😉 Buďte rádi, že nemusíte držet žádnou drastickou dietu. Je jasný, že pokud některá z vás potřebuje zhubnoute víc a chce do cvičení jít s větší vervou, měla by i více omezit cukry, tuky… však vy víte a pokud nevíte, google to ví! 😉 Já jsem se například poslední půlrok naučila omezovat sůl, pít velké, ale opravdu velké množství vody, jíst každý den zeleninu a při nejmenším se mi opravdu viditelně zlepšila pleť…

Obličej

Pokud byste chtěli zhubnout v obličeji, i kardiem toho docílíte. Při hubnutí celého těla nezapomínejme na hlavu! Nafouklé tváře půjdou také časem dolů. 😉

image

Kardio videa

Pokud zrovna nemáte čas na venkovní běhání, nebo nemáte náladu na to, jít do bazénu, je tu spousta možností, jak cvičit kardio cvičení doma. Na youtube je obrovské množství videí, stačí jen do vyhledávače zadat „cardio workout“ a pokud máte třeba rádi tanec, napíšete: „cardio dance workout“, pokud máte rádi disco hudbu, napíšete „cardio disco workout“, apodobně. Pokud by jste chtěli konkrétně nasměrovat, doporučuji vám Jillian Michaels, a hlavně Cassey s její stránkou blogilates.com – tam zadáte workout videos -> body focus -> pop cardio a jste tam, stačí si jen vybrat.

Kvalitní kardio je určitě toto od BeFit, kde máte třeba skákání přes neviditelné švihadlo, také prvky od Jillian Michaels apodobně. Není ale tak záživné.

Pokud byste ale chtěli něco zábavnějšího, tady je moje oblíbené kardio od Cassey (blogilates.com). Né každý jí ale má rád, je totiž hodně výrazná! 😀 Pokud jí neznáte uvidíte sami.

Na závěr

Co všechno umí kardio cvičení?

– má blahodárné účinky na oběhový systém
– upravuje hladinu cholesterolu
– snižuje vysoký krevní tlak
– působí proti zanášení cév
– při pravidelném cvičení dochází ke zvětšení vytrvalosti, síly a pružnosti – kondičky
– zvyšuje kapacitu plic – pomáhá k prohloubení dechu a k ekonomičtějšímu dýchání
– spaluje podkožní tuky
– po odcvičení se vyplavují tzv. „hormony štěstí“, takže se mnozí lidé potom stávají na kardiu i závislí 😉
– tyto hormony potom zvyšují imunitu a více tělo připravují na každodenní stres

 

Tohle musí nakopnout každýho, no ne? ! :)

(tento článek je přestěhovaný z mého starého blogu, nicméně je aktualizovaný a stále k použití) 😉

Podpořte článek sdílením

, líbílo se: 25x

Napsala Kler

3 Comments

Verča

Ahoj, je tohle kardio dobrý? https://youtu.be/c-xUk444SWc A mělo by účinek kdybych každý den cvičila toto kardio plus 10 minut posilko na nějakou partii? Např. Po-kardio↑+břicho, út-kardio↑+nohy, atd. Díky… Btw je mi 12

Reply
Kler

Ahoj, video, ktere mi posilas, ti rozhodne za me schvaluji… Vypada opravdu ucinne a od Popsugar jsem uz take neco cvivila. A co se tyka tveho naplanovaneho cviceni + posilovani, rozhodne to vypada, ze by mohlo fungovat :)

Reply
tvarování postavy

Stoupat, stoupám, to by bylo asi delší dobu. Já si na váhu občas stoupnu, nebo spíš nestoupnu. Protože na ni stoupnu a hned sestoupnu. Na ty čárky dole se raději nedívám. Vše pro duševní zdraví.

Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *