Spousta z vás ví o takovém tom měsíčním plánu plných dřepů. Pár dní volna, jinak pořádná makačka a postupné přidávání na opakování cviku. Co o tom ale doopravdy víte? Určitě to, že vám dřep pomůže ke zpevnění zadku a stehen, jenže to není všechno. Překonejte se a uvidíte, že vám tělo po pár dnech/týdnech odpoví. Dřepy můžete dělat špatně, ale pokud se ujistíte, že je provádíte správně, uvidíte jejich efekt na celém těle.

Proč je dřepování tak dobré

Dřepy budují svalovou hmotu v oblasti stehen a zadku. Vytvoří ve vás něco, čemu se říká anabolické prostředí, tedy že poté budete ziskovat i z ostatních cviků a vytěžíte z nich jen to nejlepší. Takže když si po odcvičení dřepů dáte pár cviků na břicho, máte vyhráno i co se týká této partie. Je to dáno tím, že během dřepu zapojujete velké množství svalů, což působí na vaše hormony a celkovou souhru ve vašem těle.

Mnoho lidí říká, že jen po dřepech se jim podařilo zhubnout po celém těle. Vy totiž při dřepování zapojujete celé tělo a pokud uděláte dřepů třeba 100 (klidně s menšími přestávkami), může se to brát i jako kardio cvičení – zadýcháte se a pracuje celé vaše tělo na plný výkon. Tedy pokud nemáte nějaký den náladu na cvičení a dodržení tak vašeho plánu například do léta, prostě si stoupněte a udělejte pár dřepů. Bude to něco jako vaše náhrada za vynechaný workout.

Plán

Nicméně můžete dřepy vzít úplně jako váš cvičební plán, cvičit je pravidelně a i tak si potom libovat z výsledků. Tady je měsíční plán, který koluje po internetu. Vše je na něm vysvětlené. Je sice psaný na duben, ale na tom vůbec nezáleží! Je to typ plánu pro jakýkoliv měsíc 😀 Můžete si to klidně odcvičit i více měsíců.

4a15a4f425_92840725_o2
Můj motivační tip: Opište si plán na nějaký papír a pověste si ho někde v pokoji! Nedá vám to, a řádně si to odcvičíte, protože se nebudete chtít cejtit špatně po tom, co vám políčko zůstane prázdné, bez odškrtnutí. Naopak po odcvičení si s radostí uděláte nějaký znak pro „odcvičeno“ a budede se cítit skvěle! 🙂 Mě to pomáhá.

NAVÍC

Díky dřepům se vám zpevní celé tělo. Zpevní se vám záda! Dále také svaly kolem kloubů, což zvýší jejich ochranu a pozdější bolest. Mám jmenovat dál a říct vám, jak pevný budete mít po nich zadek? 😉 A to, né že ne, chce každá z nás. 😉

SRDCE

Nezapomeňme ani na tento sval! Ano, dřepy jsou dobré i na srdce. Dřepování není pouze růst svalů a celkové hubnutí těla, ale také může poskytnout skvělé kardiovaskulární cvičení, tedy lepší běh srdcečního svalu!

NIČENÍ KLOUBŮ?

Říká se, že si dřepy ničíte klouby, ale je to vážně pravda? Můžete cítit takové divné tření nebo bolest v kolenou, ale to může být přesně odraz toho, že nemáte silné svaly kolem kloubů. Díky dřepům je posílíte a bude to den ode dne lepší. 😉

JAK SPRÁVNĚ PROVÁDĚT DŘEPY

large

1- Nedovolte, aby vaše kolena šla až moc dopředu. Cpěte zadek dozadu a nikdy nemějte kolena před špičkami chodidel. Pamatujte, má to být hlavně záběr na zadek a stehna, takže kolena zbytečně nezatěžujte.

2- Posaďte tělo tak dozadu a tak hluboko, abyste měli váhu na patách.

Pokud chcete daleko víc hubnout, než jen zpevňovat, musíte i dzravě a pravidelně jíst, nebo zkusit jednodušší variantu – hodně pít vodu a občas si k tomu zacvičit nějaké to kardio cvičení. 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

(tento článek je přestěhovaný z mého starého blogu kvůli jeho oblíbenosti)


, líbílo se: 29x

Napsala Kler

15 komentářů

kalamity-jane

S výzvou na zadek nemám zkušenost, ale zkoušela jsem výzvu na břicho a můžu vřele doporučit. Po měsíci 5 kilo dole 🙂

Reply
Lil

Chci se zeptat snažím se dělat dřepy správně dokonce i před zrcadlem abych viděla ,když je něco špatně ,ale udělám jich pár a rozbolí mě záda z čeho to může být? 🙂

Reply
Kler

Ahoj, vůbec nevím, jak ti poradit. Nebolí tě třeba záda i za jiných okolností? Že by se to ani moc nemuselo týkat přímo dřepů…

Reply
Lil

Právě že mě bolí jen při nějaké fyzické námaze 🙂 ,ale i tak děkuju, máš užasnou stránku , dost motivuje

Reply
Monika

Ahoj, mám takovej blbej dotaz. Když budu dělat dřepy, zvětší se mi stehna? Myšleno, mam na nich tuk, tak zda se spalí nebo naopak se to stehno zvětší?

Reply
Kler

Ahoj, není to blbý dotaz 😉 taky jsem se před pár lety ptala na tu samou otázku sama sebe… Nyní už na ní znám odpověď, která je podložena odborníkem na výživu a fitness. Když budeš dělat dřepy, začneš posilovat stehna a tvořit více svalové hmoty – > která má za následek zrychlení metabolismu a začneš celkově více spalovat – hubnout tuky. K hubnutí podkožních tuků je nezbytné posilování svalů, samotné kardio ti nepomůže. Čím více svalové hmoty – tím rychlešjí metabolismus a tím rychlejší hubnutí podkožního tuku.
(k vytvoření svalové hmoty potřebuješ nejen např. dřepovat, ale také jíst hromadu bílkovin 100-150g bílkovin denně – bílkoviny se ti pohybem mění na svalovou hmotu a opět je tu ten koloběh s metabolismem 🙂 )
Kdybys měla ještě nějaké otázky, určitě se ptej, příští víkend budu mít přímo schůzku opět s tím odborníkem, který mi/ti rád na vše odpoví.

Reply
Monika

Jé, děkuji moc, je to od tebe milý 🙂 bala jsem se, že mi nikdo neodepíše 🙂
No ja jakoby nikdy neměla nějak problém s postavou, tedy do doby než jsem se zranila a nakonec i skončila s volejbalem. Od té doby jsem prostě přibrala
Nohy mi přijdou oplácané a zadek taky. Chtěla bych se nějak dostat zpátky do postavy co jsem mela
Jen se právě bojím, abych právě nenabrala ještě vic.
Nemám vlastně vůbec představu jak zhubnout a za jak dlouho se to dá ( ačkoliv do plavek bych nejradši šla už jiná 😀 )
Jediný moje přání je Mít hubenější nohy a pevnější zadek no:/

Reply
Kler

Kvůli vyloučení pohybu se ti část svalů přeměnila na tuky. Jakmile zase začneš pravidelně cvičit, tuky se ti postupně přemění ve svaly a začneš hubnout. Neboj se, nebudeš mít čím dál tim větší stehna 🙂
Držím ti palce a určitě mi pak napiš jestli chceš jaké jsou změny. 🙂

Reply
Monika

Určitě se pak ozvu a snad pošlu i nějakou změnu 🙂 jen bych se Te ještě chtěla zeptat má 2 věci( snad už poslední)
Zda by jsi mi mohla doporučit pár cviků, které máš osvědčené na nohy
A na tvůj názor ohledně stránky na instagramu squatchallange.results
Uvádí tam výsledky po 1 mešici a tvrdí, že jsou to jen 3 cviky…. myslíš, že je to pravda nebo podvod? 🙂

Reply
Kler

já cvičím nohy se cviky od XHIT Daily: https://www.youtube.com/watch?v=AGYM9Quh9J0 , nebo s Lucy Wyndham-Read 🙂
Tuhle insta stránku neznám, ale podle mě to může být pravda, když na sobě makají měsíc v kuse 🙂 Po měsíci můžeš vidět super výsledky, ještě když upravíš stravu.

Reply
Adéla

Ahoj.Asi je to takový blbý dotaz,ale chtěla bych se zeptat,co mám po cvičení cítit víc než normálně.Já třeba cítím přední stranu stehen,ale jde mi spíše o zadek.Děkuji za odpověď.

Reply
Kler

ahoj, možná se jakoby zadkem málo zakláníš dozadu, zkus jít níž.. jestli mě chápeš.

Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *