Když jsem se vám svěřovala, jaké změny jsem docílila po dvou týdnech, hodně z vás mi psalo gratulace a posílalo mnoho síly do dalších dnů. Změna stravy totiž není jen o tom vydržet 2 týdny, měsíc nebo 3 měsíce, jděte do toho jen v tom případě, že chcete změnit jídelníček na stálo. V opačném případě jsou to vyhozený peníze, takže jestli se chystáte po měsíci začít jíst každý týden hranolky a smažáky, je to pro vás vyhozených 1700,-…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Já jsem úbytek centimetrů začala brát jako bonus toho všeho. Honba za takovým a makovým pasem, zadkem a stehnem mě přešla přibližně po 3 týdnech držení jídelníčku. Né proto, že by se nedostavovaly výsledky, ale proto, že mě to začalo bavit. Jídlo si mnohem více vychutnávám a nemám takový chutě, navíc, konečně můžu pořádně cvičit aniž bych omdlévala nebo mě bolel žaludek – jo, přesně takové problémy jsem měla. Trpím totiž nízkým tlakem a když kolem toho náročného intenzivního cvičení blbě jíte, můžete taky skončit na zemi v bezvědomí.

 

Mám víc síly..

před měsícem jsem ještě funěla, když jsem šla s nákupníma taškama do kopce. Nechtělo se mi cvičit, protože moje tělo bylo tak zesláblé, že se prostě nemohlo přemoct cvičit dýl jak 20 minut. Dnes už vydržím krásně cvičit hodinu a schody do 5. patra vyjdu bez sebemenšího zafunění. Není nad to mít ve svém těle všeho dostatek..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na tuhle poslední větu bych chtěla navázat tak, že jsem ráda, když konečně dávám svému tělu potřebné živiny. Nedávno jsem totiž četla, jak průměrný čech za den ani zdaleka nesní, co by měl.. nejsem si úplně jistá, ale mám pocit, že by každý člověk měl sníst kolem 12g vlákniny denně. Pro lepší srovnání, jedno jablko má 3g vlákniny, takže byste jich denně museli sníst 4. (Samozřejmě to taky není správně, tělu byste měli dávat bílkoviny/tuky/sacharidy/vlákninu/…/ z různých druhů surovin. Já ze všech těch raw tyčinek, žitného chleba, ovoce a zeleniny teď hravě těch 12g vlákniny zvládnu. A potraviny bohaté na vlákninu zrychlují metabolismus, což je mým cílem…

Samotné výsledky po měření jsou: pas -6cm, boky -9cm, zadek -4cm (tyhle 3 míry mě nejvíc zajímají). Jak ale připomínám, už je to jen příjemná motivace, není to hon. Pokud vám centimetry ubývají pomalu, vůbec to nevadí, naopak je to lepší pro vaší kůži, která se pomaleji přizpůsobuje a krásně se začne „zmenšovat“ s tím, co je pod ní.

 

A jak k jídelníčku cvičím?

Začínala jsem pomalu, dávala jsem si půlhodinovou rychlochůzi do kopce na bezmotorovém pásu. Poslední 2 týdny ale zařazuji do cvičení i posilování – hlavně na břicho, se kterým mám největší problém. Teď už tedy cvičím obden kardio + posilování. Dohromady mi to dává 30 – 60 minut.

Na závěr bych vám všem, co ste mi psali, že taky začínáte měnit stravu/svůj život, chtěla poslat hromadu kuráže a síly, protože v začátcích je šíleně těžký změnit ty naše zaběhlé stereotypy a líné bezmyšlenkovité jezení/nakupování. A prosímvás, jděte na to pomaloučku polehoučku, nebuďte na sebe přísní, protože když se ze dne na den změníte radikálně, nevydrží vám to… teda alespoň většině z vás, to mi věřte. Takže se zbytečně netrestejte… ono to vše příjde samo a dobrovolně!

K. <3

Článěk o celkovém jídelníčku od Dewii najdete tady.

Podpořte článek sdílením

, líbílo se: 3x

Napsala Kler

5 Comments

sarushef

hrozne se mi libi tvuj postoj, ze to cely delas rozumne a nenasilne, o zdravejsi jidelnicek se taky ted snazim, i kdyz mi to nejde tak strikně :)

Reply
Kler

Dekuju moc, jsem rada! Myslim si, ze to vubec nevadi, kdyz to nedodrzujes striktne… prave kdyz na to jdes pozvolna a prirozene, telo si na to vic zvykne a snaz se tomu prizpusobujes :)

Reply
Lucienne

Dewii naprosto zbožňuju, už nějakou dobu sleduju její kanál na YouTube! Děsně se mi na ní líbí, že ač je sama veganka, jídelníčky dokáže přizpůsobit uplně každýmu. Zdravé jídlo je základ, cvičení už jenom doplnění.. Držím palce, ať si pořád takhle optimistická a ať to jde podle tvých představ :)))!

Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *