Dnes jsem na instastories načla téma, které hodně z vás spolu se mnou rozhořčilo. Aby také ne. Ukazovala jsem vám kosmetiku Eucerin, která nabízela influencerům 10-30 tisíc za to, že budou propagovat jejich výrobek na problematickou pleť. Na tom by nebylo až tak nic zvláštního, dokud jsem nezahlédla v podmínkách, že firma zaplatí pouze za POZITIVNÍ recenzi.

Představte si, jak tohle dopadne. X blogerek začne E. propagovat, vychvalovat, jak moc jim na akné zabírá, že je to nejlepší věc na světě apodobně. Ty mladé holky, jejich čtenářky, které se jimi nechají snadno ovlivnit, si to samozřejmě koupí a co se stane? Pravděpodobně krém působit nebude. Peníze v trapu.

V případě, kdy firma potřebuje nutně dát za podmínku pozitivní recenzi ve mně evokuje pocit, že něco skrývá.. že chce prostě jen vydělat majlant. Kdyby ve svůj výrobek věřili a opravdu byl tak účinný, jak píší, nemuseli by si tuto směšnou větu vůbec do smlouvy psát. Většině influencerů by v opačném případě výrobek pravděpodobně opravdu pomohl, tak by ho vychvalovali přirozeně.

Tak bych vás na začátek chtěla varovat před tímto produktem (Eucerin Dermo Pure). NEKUPOVAT. Sice toto varování neuvidí všichni a pravděpodobně hromada lidí naletí a produkt si koupí, alespoň pár lidem možná změním rozhodování.

Trošku je mi z toho ouzko.. zkuste si představit, že toto není jediná lživá kampaň. Kolik takových výrobků si pravděpodobně my všichni kupujeme s mylnou představou o jeho působení… Raději se nad tím nepozastavuji příliš dlouho, protože se mi pak chce opustit tuto planetu.

Processed with VSCO with a6 preset

V návaznosti na tuhle příšernost jsem vám chtěla sepsat, jak to mám se spoluprácemi já. V poslední době se mi totiž rozšířila možnost dostávání produktů zdarma, někdy také nízký přivýdělek. A abyste mohli trochu snížit pochybnosti spojené s mou propagací některých výrobků, ráda bych ode dneška na svém blogu a instagramu nastavila jednu důležitou věc, kterou jsem měla udělat už dříve, to přiznávám. Každou budoucí spolupráci budu od teď viditelně označovat.

Přesto si ale nemyslím, že by se tím něco změnilo. Má jednání a doporučení se touto větou nezmění. Nekývám na spolupráce s firmami, které si protiřečí s mým životním postojem/názorem/výběrem. Nikdy bych neřekla ano na nabídku, která by mi diktovala, jak přesně musí recenze vypadat, natož aby byla za každou cenu pozitivní. NIKDY.

Momentálně spolupracuji s úžasnými firmami (Gravitas, Natu, Paseka, Heřmánková louka, Almara soap) se kterými se mi krásně komunikuje, všichni jsou milí a otevření nápadům, můžu si prakticky dělat, co chci, nejsem pod žádným nátlakem. Například z nakladatelství Paseka mi přišel jeden vtipný email, ve kterém mi napsali, ať s knížkami dělám co se mi zachce, jen ať je nepálím. Občas jdu na poštu pro jinou zásilku a paní mi podává balíček s překvapením právě od nich. Ani mi nepíšou, že mi něco budou posílat, ani nic o tom, jak a jestli mám vůbec knížky propagovat. A v tuhle chvíli mám pocit, že vyleze na povrch ta pravá upřímnost, realita a největší chuť influencera něco ukazovat světu. V ten moment, kdy máte volnost.

Tak je to tedy se spoluprácí u mě na blogu a instagramu, nebojte, ať už vám budu tvrdit cokoliv, nikdy to nebude podplacené. A pokud zaplaceno dostanu, bude to jen za něco, čemu věřím, co mám sama otestované nebo se to shoduje s mými názory. Od této chvíle to tu bude pro vás vše transparentní a označené, za předchozí neoznačování se omlouvám, nepokládala jsem to za důležité, jelikož na vás žádnou kulišárnu nehraju.

Jak vnímáte spolupráce vy? Určitě bych se o tomto tématu mohla rozepsat víc, tak kdyby vás něco napadlo, napište mi to sem dolů a já se třeba ještě v brzké době rozepíšu.

Krásný den!

K.



, líbílo se: 8x

Napsala Kler

6 komentářů

Martina

Tak tohle je hnus! Myslím si, že se najdou blogerky, či youtuberky, které na to klidně za ty peníze kývnou. Já osobně bych na to nepřistoupila. Taky si myslím, že firma svému produktu tolik nevěří, aby se nemusela obávat negativní recenze.

Reply
Andrea V.

Tak už vím, odkud bude foukat, až to někde u někoho uvidím 🙂 . Věřím, že to nebude jediná kampaň podobného ražení – plnění pouze za pozitivní recenzi

Reply
Kerol

Pokud někdo, kdo mi připadá sympatický propaguje něco, čemu sám věří, proč ne. Na tyhle kampaně jsem nikdy nebyla a vadí mi, že jsme jako lidská rasa jen podělané ovce a cpeme peníze do něčeho, čemu nás nutí věřit ostatní. Nejradši si na to „SVÉ“ přijdu sama vlastními přešlapy, hledáním a zkoumáním, takže jestli tomu někdo věří, proč ne. Kdybych našla něco a udělalo to na mě fakt BOOM#@!!* (chápeme se, že?), pak takový výrobek, zboží klidně ráda pochválím. Negativní reakce a kritiku jsem nikdy neměla potřebu šířit, proč taky někomu kazit den. Je to i u toho, nevyhovuje, tak to prostě zahodím a dál se k tomu nevracím.
Věřím ale tomu, že pokud někdo opravdu narazí na někoho, kdo je komunikativní, ochotný spolupracovat, hledat různá východiska a nápady. Proč ne, ale MUSET chválit pro peníze? Velebnosti, toto ne.

Reply
bygabra

Tak to je masakr, ovšem nabídka lákavá, to zajistě Eucerin ví a blogerky, kterým jde jen o výrobky či peníze po nabídce sáhnou. Ovšem to je většinou blogerka, která má na IG 10000 odběratelů a z toho je to 9899 odběratelů s názvy jako JKJJLJKLJGHGJ nebo 7979768FOLLOW4FOLLOW a občas nějakej Ahmed Mustaf GAHI. Já mám za sebou pár spoluprací, některé již po několikáté a značky se kterými nesympatizuji taktně odmítám. Nedávno jsem kývla na spolupráci nad kterou jsem váhala a neměla jsem ji ani brát. Bohužel recenze nebyla zrovna vychvalující, ale myslím, že to společnost vzala nakonec dobře ale o další spolupráci není řeč. Já jsem názoru, že špatná reklama taky reklama. Tak už je to na firmách:-).
Hezký večer,
ByGabra
http://www.bygabra.cz

Reply
Em

Já si myslím, že by to mělo být normální, že bloger dostane zaplaceno za pozitivní recenzi na nějaký produkt. Tedy ne jako že je nucen, aby jeho recenze byla pozitivní, ale že pokud z vlastní vůle má chuť něco doporučit, tak za to bude odměněn.

Proto jsem si nainstalovala Skimlinks, ale buď to blbě používám, nebo píšu o produktech málo, nebo ke mně chodí málo lidí (nebo all of the above) 😀 Prostě zatím jsem nedostala ani korunu, a to mi připadalo, že zmiňuju nějaké své oblíbené produkty poměrně často.

Spousta firem s nimi ale taky možná ani nespolupracuje. A neumím se firmám vtírat, jako třeba psát do Many, že je miluju a jak moc mi existence Many pomáhá a že jsem o nich xkrát psala i mluvila a jestli mi za to chtějí něco dát. To mi přijde trochu jako sebeztrapňování – ale zase kdybych měla blog navštěvovanější, víc zaměřený na podobné články a míň na svůj deník, tak by mi to tak asi nepřišlo. Se svýma třiceti, čtyřiceti návštěvníkama denně, kteří si nedají práci komentovat, abych vůbec věděla, proč ke mně přišli a jestli přijdou znova, asi nejsem v tomto směru pro firmy až tak zajímavá.

Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *